خوردنی‌های شادی آور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391
بازدید : 6482
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

خوردنی‌های شادی آور
به گزارش سلامتیران، چند نمونه از خوردنی‌هایی که باعث شادی می‌شوند به شرح زیر می‌باشند:
·         صبحانه: کسانی که صبحانه می‌خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند. با توجه به تحقیقات انجام شده توست محققان، بدن افرادی که صبحانه می‌خورند، ویتامین و مواد معدنی بیشتری و چربی و کلسترول کمتری دارند. در نتیجه خوردن صبحانه باعث می‌شود بدنی آماده، وزنی طبیعی و چربی خون کمتری داشته باشید. خوردن صبحانه باعث می‌شود بدن شما کالری مورد نیاز را تا موقع ناهار داشته باشد بدون اینکه احساس گرسنگی کنید. اگر در کنار صبحانه مقداری حبوبات پخته شده نیز استفاده کنید، هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی، روز بهتری را در پیش خواهید داشت. در کودکان، خوردن صبحانه باعث بالا رفتن توجه و دقت آن‌ها می‌شود همچنین عملکرد آن‌ها را در انجام آزمون‌های استاندارد افزایش می‌دهد. بهترین مواد خوراکی که می‌توانید برای صبحانه استفاده کنید، موادی هستند که دارای مقادیری از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد.
·         ماهی: گنجاندن ماهی در لیست وعده‌های غذایی بسیار مفید و البته لازم می‌باشد. ماهی را حداقل دو وعده در هفته مصرف کنید. ماهی‌ها علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر مانند چربی‌های اشباع شده کمتر داشته و اسید چرب امگا ۳ بیشتری دارند. این خواص موجب کاهش خطر بیماری‌های قلبی نیز می‌شوند.
·         میان وعده‌ها: کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه‌ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می‌شوند. علاوه بر این خطر سرطان را کاهش داده و علائم پیری را به تعویق می‌اندازند، حافظه را تقویت می‌کند و سلامت قلب را نیز افزایش می‌دهد. بهترین زمان برای مصرف میوه و سبزی‌ها، مصرف آن‌ها در میان وعده‌ها می‌باشد چرا که اگر آن‌ها را قبل از وعده‌های اصلی میل کنید باعث می‌شود که احساس سیری کرده و در نتیجه میل به غذای اصلی کمتر می‌شود. هویج، ماست کم چرب، خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه‌ها بهترین میان وعده‌ها هستند. زمان مناسب برای خوردن میان وعده، زمانی است که گرسنه هستید.
·         آب و لبنیات: آب و شیر، دو مایع ضروری برای سلامت بدن می‌باشند. بدن برای انجام فعالیت‌های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت‌های حیاتی دستگاه‌ها مانند مغز، قلب، کلیه و کبد به آب نیاز دارد. محصولات لبنی نیز باعث استحکام استخوان‌ها لازم است و از افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.
·         نوشیدن چای: چای بنوشید اما چایی که میزان کافئین آن کمتر باشد. چرا که هر چه میزان کافئین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی‌های شیرین هم به افزایش وزن منجر می‌شوند. مدارکی وجود دارد که مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری‌های قلبی و سرطان پیشگیری می‌کند. چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کنید و از چای‌های عطری موجود در بازار استفاده نکنید.



:: موضوعات مرتبط: مطالب متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: مطالب پزشکی , راهنمای تغذیه , تغذیه سالم , خوراکی شادی آور , مطالب خواندنی , اطلاعات عمومی , مطالب علمی , علم تغذیه , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 830
بازدید ماه : 7480
بازدید کل : 559243
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com